Prøveligg

Den som kom opp med IKEAs «Kom inn for et prøveligg»-kampanje, kan umulig være populær hos damene på salgsgulvet. Da jeg nylig har flyttet, har det naturlig nok blitt en del turer til IKEA for hamstring av møbler og annet nips. På to separate anledninger har jeg vært i sengeseksjonen og overhørt en eller annen kar (alltid en kar) som har henvendt seg til en ansatt og utbasunert, litt for høyt, «Jeg skal gjerne ha et prøveligg, jeg, høhøhøh»

De ansatte, proffe til fingerspissene, ler høflig og sier de kan saktens hjelpe til, men jeg lurer litt på om markedsavdelingen er nødt til å be postfolkene være ekstra forsiktige når de sorterer brev i disse dager.

Legg igjen en kommentar

